از آموزش در مدرسه تا ارزش آفرينی در صنعت

 يکی از مشکلات اصلی رويکرد سنتی آموزش، عدم تناسب بين آموزش‌های ارائه شده در مدارس و دانشگاه‌ها با نيازهای بازار کار و صنايع مختلف می باشد.

چنين مدلی از آموزش سبب می‌شود که انگيزه و مشارکت يادگيرنده کاهش پيدا کند و کلاس‌ها از هيجان و پويايی لازم برخوردار نباشد. در رويکردهای نوين آموزشی از قبيل STEAM يا يادگيری مبتنی بر پروژه(PBL) چالش‌های دنيای واقعی در قالبی عملياتی، ملموس و مهارت محور ارائه شده، جذابيت و هيجان لازم را جهت حرکت در مسير يادگيری در مخاطب ايجاد می‌کند.

در اين رويکرد به مباحثی همچون توانمندی حل مساله، خلاقيت، همکاری مشترک در قالب کارگروهی توجه می‌شود و می‌کوشد تا دانش آموزان را برای نقش آفرينی موثر در آينده شغلی خود در دنيای پرتغيير امروزی آماده کند.

از مدرسه تا صنعت

فناوری‌های نوین

فناوری های نوین

 امروزه گسترش و عمق نفوذ تکنولوژي‌های مختلف باعث شده است که صنايع مختلف و مدل زندگی انسان‌ها با تغييراتی بنيادينی از جنس انقلاب مواجه باشند که از ميان مهمترين موارد تکنولوژی‌های نوين می‌توان به موارد ذيل اشاره نمود:

  • هوش مصنوعی(AI)
  • رباتيک
  • اينترنت اشيا(IoT)
  • چاپ سه بعدی(3D Print)

به اين ترتيب لزوم آموزش نسل جديد جهت بکارگيری موثر فناوری‌های جديد و ارزش آفرينی در فضای رقابتی آينده ضروری به نظر می‌رسد! در غير اينصورت نسل آينده بجای توليد فن‌آوری تنها مصرف کننده آن خواهند بود.

برنامه‌نویسی دروازه ورود به دنیای دیجیتال

 با پيشرفت روزافزون فناوری‌ها، زندگی نيز به سمت الکترونيکی و ديجيتالی شدن حرکت کرده است. در اين ميان لازم است يادگيری برنامه‌نويسی و مهارت بهره‌گیری از فناوری به عنوان دروازه ورود به دنيای ديجيتال آینده به صورت جدی مد نظر قرار گيرد و آموزش‌های لازم متناسب با آن در سر فصل‌های آموزشی دانش آموزان گنجانده شود.

همچنين بايد توجه داشت که مهمتر از آشنايی دانش آموزان با ابزارهای و زبان‌های برنامه‌نويسی، مهارت استفاده و بکارگيری موثر از اين ابزار در دنيای واقعی می‌باشد که اين موضوع به صورت ويژه در تدوين دوره‌های iMake مورد توجه قرار گرفته است.

برنامه نویسی دانش آموزان

رباتیک و مکاترونیک

رباتیک دانش آموزان

 با توجه به اينکه علم رباتيک ترکيبی از مهارت‌های برنامه‌نويسی، الکترونيک و مکانيک را در قالبی جذاب در کنار هم می‌آورد، الگويی کارآمد جهت مدلسازی و حل مسائل دنيای واقعی از سنين پايين و مقاطع مختلف تحصيلی می‌باشد.

محصولات ارائه شده توسط ما در اين حوزه طيف گسترده‌ای از راهکارها را در برمی‌گيرد که از ربات‌های پايه با قابليت کدنويسی بلوکی برای دانش آموزان مقاطع ابتدايی گرفته تا ربات‌های خودران با قابليت پردازش تصاوير و استفاده از الگوريتم‌های هوش مصنوعی برای مقاطع متوسطه و سطوح دانشگاهی و ربات‌های پيشرفته تحقيقاتی را در بر می‌گيرد.

 علم مکاترونيک يکی از شاخه‌های جديد دانش است که با توجه به پيشرفت رشته رباتيک جايگاه ويژه‌ای پيدا کرده است. اين رشته که ترکیبی از هفت رشتهٔ مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی کنترل، مهندسی مخابرات، مهندسی پروژه، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مولکولی است. امکان آشنايی دانش‌آموزان را با گستره وسيعی از دانش‌ها و کاربردها فراهم می‌آورد.

کيت‌های ارائه شده در اين بخش ترکيبی از سازه‌های مکانيکی به همراه بخش‌های الکترونيکی و پردازنده‌هایی با قابليت برنامه‌نويسی می‌باشند که از ميان محصولات اين گروه می‌توان به بازوهای رباتيک، ربات‌های چهار پا و صفحه‌های تعادلی اشاره نمود.

رباتیک دانش آموزان

اينترنت اشيا و هوشمندسازی

IOT اینترنت اشیاء دانش آموزی

 با گسترش روز افزون اينترنت اشيا(IoT) در جهان و نفوذ هر چه بیشتر ریزپردازنده‌ها در زندگی انسان، آشنايی دانش آموزان با مفاهيم و کاربردهای اين فناوری ضروری به نظر می‌رسد. محصولات ارائه شده توسط ما در اين بخش طيف متنوعی از راهکارها را در بر می‌گيرد که امکان تجربه عملياتی مفاهيم اين حوزه را برای کاربران مبتدی بدون درگير شدن با پيچيدگی‌های فنی فراهم می‌سازد و در عين حال امکان اجرای سناريوهای پيشرفته را برای افراد علاقه‌مند نيز ممکن می‌سازد.

امکان آشنايی با مثال‌ها و کاربردهای متنوع در حوزه‌های خانه هوشمند، کشاورزی هوشمند، سلامت هوشمند و … برای علاقه‌مندان را فراهم می‌کند. همچنين امکان مانيتورينگ و رسم نمودارهای مورد نياز با استفاده از داشبوردهای استاندارد تحت وب نيز فراهم شده است.

پهپاد(پرنده هدایت پذیر از دور)

 جذابيت پهپادها باعث شده است که آموزش‌های مبتنی بر اين پرنده‌ها در بين دانش آموزان بسيار پرطرفدار باشد و طبيعتاً مسابقات آنها نيز از هيجان بالايی برخوردار است. برخلاف پهپادهای اسباب‌بازی که تنها برای بازی و سرگرمی مناسب هستند و قابليت برنامه‌نويسی و محتوای آموزشی متناظر را ندارند، پهباد‌های آموزشی سری Easy Fly قابليت برنامه‌نويسی با زبان‌های ساده بلوکی و همچنين زبان‌های پيشرفته‌تر از قبيل پايتون و C را دارا هستند؛ به همين دليل گزينه‌ای ايده ال جهت آموزش مفاهيم برنامه‌نويسی و علوم(هوافضا) به دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلی خواهند بود.

Drone پهپاد دانش آموزی

راه‌اندازی مراکز خلاقيت و نوآوری دانش آموزی

آزمایشگاه و مراکز نوآوری FabLab دانش آموزی

 يکی از عوامل مهم در افزايش انگيزه و مشارکت فعال دانش آموزان در حوزه آموزش و يادگيری، ايجاد بستر مناسب جهت بروز خلاقيت و انجام کار گروهی می‌باشد که در اين ميان ايجاد مراکز خلاقيت و نوآوری دانش‌آموزی با فراهم آوردن فضا و ابزارهای مناسب، زمينه رشد استعدادها و شکوفا شدن توانمندی دانش آموزان را فراهم می‌آورد.

اين مراکز در الگوهای مختلف هزينه‌ای و متناسب با امکانات انواع مدارس و آموزشگاه‌ها قابل پياده‌سازی می‌باشد که جهت تمايل به راه اندازی اين راهکار می‌توانيد با ما در ارتباط باشيد.